Emlékeimben valamiért feldereng egy kettévágott semmi valami vámpírrománcról...
Eleanor Rigby (Jessica Chastain) öngyilkossági kísérlete után hazaköltözik, és rég nem látott családja körében próbálja összeszedni magát. Tragédiája mögött szerelem és házasság húzódik, na meg James McAvoy.
"Stop reminding me that something is wrong"
Egy eseményt több oldalról bemutatni mindig érdekes vállalkozás, ha meg párkapcsolatról beszélünk, akkor pláne - hiába beszélünk ugyanarról, a kétféle sztori és pár sumákság felfedése garantált. Hogy egy ilyen ötletre két filmet áldozzanak, szintén nem elvetendő dolog, hiszen mindkét fél/nem megérdemli a teret egy ilyen ügyben. A baj ott kezdődik, mikor az ember megérti, hogy egy óceánnal arrébb miért is vágták össze a kettőt egy művé: Eleanor Rigby eltűnésének női verziója a legjobb esetben is csak egy fél filmre lenne elég. Ilyen szintű egy helyben toporgást rég láthattál, színészi arcoskodást meg pláne: Jessica Chastain hiába csinálja jól azt, amit (hiszen egy jó színésznőről beszélünk), szépen lassan roppant ellenszenvessé válik, hogy mennyire az ő One-Man-Showja az egész, pláne úgy, hogy karaktere enyhén szólva nem valami szimpatikus - mikor pedig meglátod a nevét a producerek között is, akkor aztán borul a bili.
Szóval Eleanor Rigby-vel kapcsolatban max a múltja egy-két részlete dereng fel, illetve egy-egy jellemfejlődési klisé, de róla, mint emberről vajmi keveset tudunk meg, viszont Chastain szomorú szemeit és emózását orrba-szájba nézhetjük. Ha a hónap végén James McAvoy variációja mindent helyrerak, és kiderül, hogy ez a világ sztorija (erre azért nincs sok esély), ezt a filmet akkor se menti meg semmi - mert hát önmagában egy nagy büdös semmi, ami csak néha találja el a pillanatot. 4/10.