What's This?

Film meg film meg film meg zene meg film meg úgy az élet meg film meg hype meg kult meg zene meg minden ami jó meg én meg mások és persze film

Őket szerettük

Facebook

Searching

Ha keresel valamit, akkor tags/valami. Pl: http://helsing.blog.hu/tags/the_dark_knight_rises

E-mail

Kérdésed, észrevételed, véleményed van? Írjál nekünk bátran: HELSING.BLOG@GMAIL.COM

Film: 2012 (2009)

2009.11.16. 17:54 | Adam Van Helsing | Szólj hozzá!

Egy szó: ROMBOLDAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szóóóval, 2012 december 21-én vége lesz a világnak (aham), amit úgy kell elképzelni, hogy minden (értsd: minden) berobban, összedől, elsüllyed, lezuhan, széttörik és behal. Kivétel ezalól John Cusack és a családja, akik mindig éppenhogy megmenekülnek (és még páran így vannak ezzel). Nincs mit szépíteni, erre a filmre nem a sztori miatt megyünk, hanem a címszereplő miatt, ami a 2012, ami ugyebár a világvége, és ami egyet jelent: CG pusztítás vakulásig!

Amúgy nagyon egyszerűen lehet jellemezni a 2012-t. Ez a Holnapután special edition-je, vagyis "bigger, longer, cooler" (nagyobb, hosszabb, menőbb). És ennyi. Még a történet íve is tök ugyanaz (szétbaromlunk mindent az elején, aztán követjük hőseink túlélését) meg a karakterek is kb., meg a zárókép, na de az pofátlanul. Több pénz, több effekt, több minden, és kész. De hát ezt tudhattuk előre.

"Én vagyok az Egyesült Államok utolsó elnöke. Tudja, milyen érzés?"

Nézzük a film hibáit. Először is hosszú. De nagyon. Két és fél óra, de hát a Dark Knight is ennyi, amit imádunk, a Gyűrűk Urák meg hosszabbak, szóval nem ez a baj. A baj ott kezdődik, hogy érzem, mindjárt vége a filmek, lezárás gyanús feeling, ránézek az órámra: na, még egy egész óra hátravan. És ez nagyon érződik, hogy el van nyújtva az egész, mint a rétestészta, ráadásul úgy, hogy a film a játékidő első felében (már megint) ellövi a legmenőbb jeleneteit. És itt esik ugyanabba a hibába (ez a második számú hibája), mint a Holnapután, hogy egy ilyen felvezetés után a vége-akciónak már az égvilágon semmi súlya nincsen. De mint mondtam, a két film ugyanaz. Ja, és az első említésre méltó történés (vagyis effekt-akció) a 45-ik percnél kezdődik. Hát....

Színészekre panasz nincs, ebből többet kihozni nem lehetett, a jól ismert Emmerch-figurák jelen vannak, vannak poénok, de kevés (és ez jó), vannak nagyon jó pillanatok, van dráma, van itt minden aminek egy ilyen filmben lennie kell, szóval nincs ezzel baj - mármint ha Emmerich szinten kezelünk mindent, mert különben minden nagyon fájdalmas. És van még valami, ami baromi nagy erőssége a filmnek: eljut arra a szintre, amit úgy hívnak, hogy MOZIÉLMÉNY! Komolyan mondom, aki egy kicsit is filmszínház-rajngó, az ezt ne hagyja ki, mert ültem a repülés-menekülős résznél, tátva a szám, vigyor az arcomon, és azt üvöltöm magamban, hogy "IGEN, EMBER, ERRE TALÁLTÁK KI A MOZIT, YEEEAAAHH!!!"

Nagyvásznon tényleg émény a 2012, ilyen látványt nem mindennap lát az ember, és emiatt fog a dvd polcra is felkerülni majd. De hát nem is a sztori miatt sorakoznak ott az Emmerich filmek. Ezen kívül viszont semmi értékelhetőt nem hordoz magában a film, ugyanis ha az állat effektek mellé semmi se társul, az nagy bukó. 5/10,  de ennek ellenére irány a mozi, mert egyes részek valóban élmény számba mennek.

trailer (jó hír, hogy nincsen benne minden ellőve): http://www.youtube.com/watch?v=Hz86TsGx3fc

Címkék: kritika john cusack action roland emmerich 5/10 disaster amanda peet oliver platt chiwetel ejiofor 2012 movie

A bejegyzés trackback címe:

https://helsing.blog.hu/api/trackback/id/tr531529777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.