What's This?

Film meg film meg film meg zene meg film meg úgy az élet meg film meg hype meg kult meg zene meg minden ami jó meg én meg mások és persze film

Őket szerettük

Facebook

Searching

Ha keresel valamit, akkor tags/valami. Pl: http://helsing.blog.hu/tags/the_dark_knight_rises

E-mail

Kérdésed, észrevételed, véleményed van? Írjál nekünk bátran: HELSING.BLOG@GMAIL.COM

Film: Holtodiglan - Gone Girl (2014)

2014.10.03. 08:30 | Adam Van Helsing | Szólj hozzá!

Fincher hozza az elvárhatót: röpke két és fél óra alatt úgy kibelez egy több évezredes intézményt, hogy már a film közben visszaadod az eljegyzési gyűrűdet.

gone12.jpg

Nick Dunne (Ben Affleck) gyönyörű és okos felesége (Rosamund Pike) egy nap eltűnik - hogy hova, az rejtély, de valószínűleg emberrablás áll a háttérben. Ám a nyomozás előrehaladtával ez az elmélet megdőlni látszik: gyilkosság lesz ez, a tettest pedig házasságon belül kell keresni.

"Valentin napra vettem egy pisztolyt"

A világ egy kegyetlen hely, az élet pedig egy kőkemény küzdelem, és ha puhapöcs vagy, neked reszeltek - ha kisebb-nagyobb intenzitással is, de azt hiszem, ez az elmélet David Fincher minden filmjében megtalálható. Korunk egyik (ha nem A) legtehetségesebb rendezője, a modern krimi és thriller megújítója illetve atyaúristene most azonban durván előtérbe helyezi eme gondolatot, rendesen kivesézi azt, mindezt egy olyan sötét és sokkoló végkicsengésű filmben, amilyet a Se7en óta nem nagyon láthattál.

A Gone Girl egy (némi médiafricskával és az emberi butaságot megéneklő himnusszal körített) bokszmeccs két, egyáltalán nem egyenlő fél között. Elsőre lefutottnak is tűnik a mérkőzés, amit majd egy-két csavar és a fincheri látásmód tesz élvezetessé, de ennyi. Na, ez nem így van, Davidet nem kell félteni, mert egy olyan zseniális terv van a tarsolyában, amiről nem szólt neked előre. Filmjével olyan 30-40 percenként 180 fokos fordulatot vesz, egyfolytában keveri a kártyákat, folyamatosan hozza be az új karaktereket, szituációkat, sőt, perspektívákat is, amik mindig felborítanak mindent, amit addig láttál. Szükség is van a változatosságra, hiszen rendezőnk megint azt csinálja, amihez a legjobban ért: lassú égésű, elegáns, egyben hátborzongató thrillert,  egy kiszabott kirakós játékot, ami ugyan marha nehéz, de éppen ezért öröm kirakni. Mindezt a tőle megszokott, intenzív és halálosan precíz rendezéssel, húsbavágó mondatokkal/nézésekkel/pillanatokkal, valamint a Reznor-Ross duó nyugtalanító, ámde a nagy egészhez tökéletesen passzoló zenéjével tálalja, s újdonságként egy kis fekete komédiával önti le, mert ezt a ritka gonosz filmet nem is lehetne humor nélkül ép ésszel kibírni - a mellékvágányon pedig szisztematikus megsemmisíti a házasság intézményének minden szépséget. Persze itt vannak még a szériatartozékok is, mint a kifogástalan alakításokat nyújtó színészek, vagy a gyönyörű, melankolikus felvételek, de ezt úgyis tudod már, hiszen Davidről van szó. 

Talán feltűnt, hogy nem megyek bele cselekményt érintő konkrétumokba, és ez nem véletlen: minél kevesebbet tudsz, annál jobb, és a legtöbb, amit lelőhetek, az az, hogy a marketing csupán az első fél órára szól, onnantól pedig forog a világ. A világ, ami kegyetlen, ahol senkiben se bízhatsz, és amire Fincher utóbbi jó szokása szerint az utolsó felvétellel teszi föl a pontot, mondja el a tanulságot, és rakja ki a képet: ha te vagy a gyengébb, vár pokol, függetlenül attól, hogy megérdemled-e. 10/10 - az egyik legkíméletlenebb mestermű.

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=UTaeg-sGw9k

Címkék: kritika thriller ben affleck drama 10/10 crime david fincher neil patrick harris rosamund pike gone girl

A bejegyzés trackback címe:

https://helsing.blog.hu/api/trackback/id/tr46754743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.