What's This?

Film meg film meg film meg zene meg film meg úgy az élet meg film meg hype meg kult meg zene meg minden ami jó meg én meg mások és persze film

Őket szerettük

Facebook

Searching

Ha keresel valamit, akkor tags/valami. Pl: http://helsing.blog.hu/tags/the_dark_knight_rises

E-mail

Kérdésed, észrevételed, véleményed van? Írjál nekünk bátran: HELSING.BLOG@GMAIL.COM

Film: Birdman (2014)

2015.01.27. 13:52 | Adam Van Helsing | 1 komment

A madár megmondja a tutit.

birdman01.jpg

Riggan Thomson (Michael Keaton) húsz éve a világ legnagyobb sztárja volt a Birdman című szuperhős mozival. Ma, megtörten és öregen színdarabot akar csinálni a Broadway-n, hogy megmutassa valódi arcát. A munka nehezen megy, hiszen élete válságban van, és a madár árnyékán se tud túllépni...

"A thing is a thing, not what is said of that thing." 

Az előítélet csúnya dolog - akár adják, akár kapják. Ha pedig az ember a showbizniszben dolgozik, s negatív előjellel zúdul rá a fogalom, akkor az végzetes is lehet. Az illető akár le is húzhatja  rolót. De teperhet is, mint egy állat, megküzdhet ezzel a szinte legyőzhetetlen valamivel, hogy a végén talán bizonyítsa: ő igenis valaki, és megéri ráfigyelni. Talán erről a vágyról és harcról szól elsősorban Riggan Thomson sanyarú históriája.

Nem véletlen a puszta feltételezés, ugyanis Alejandro Gonzalez Inárritu új, és valószínűleg eddigi legjobb filmje, a Birdman kismillió dolgot veséz egyszerre - így amellett, hogy roppant humoros, szórakoztató, és minden téren valóban lenyűgöző, a kreativitástól szinte már szétrobbanó alkotás, baromi összetett és bonyolult is. Színhelye egy színház, láthatjuk annak működését, a mögötte meghúzódó munka nehézségét, művészi konfliktusok egész sorát. Ennek ellenére sokkal inkább a szórakoztatóipar szélesebb köreiben kalandozik, egészen a mozis blockbusterekig megy, behatol azok játszmái közé, s az egyén fejébe, akin azok állnak vagy buknak. S ha már egyén, foglalkozik alkotói válsággal, az elviselhetetlen nyomással, a siralmas magánélet részleteivel, sőt, az egészet egy egó-háborúra hegyezi ki, ami a valóságban és a képzeletben egyaránt zajlik. Riggan Thomson útja tehát eléggé rögös, de hát a küzdelem már csak ilyen.

Egy ilyen küzdelmet végigvinni pedig alighanem lehetetlen őrület nélkül. Egy feje tetejére állt, kifordult, elvakult és előítéletes világban kiszenvedni az igazságot nem könnyű - hogy az elismert színész valójában egy seggfej, hogy a drogos lány is értéket képvisel, hogy az ex-feleség is lehet gondoskodó, hogy a befolyásos kritikus le se szarja az egészet, és hogy egy (valaha volt) akciósztárban is lehetnek nagyszerű gondolatok és érzések, hogy neki is lehetnek álmai, és ő is lehet veszettül magányos. Mert Riggan Thomson bár az elismerésért küzd, az azzal járó szeretet az, amire igazából őrülten vágyik.

Inárritu missziója, hogy rámutasson a hibára, s ezzel az igazságra, a legmagasabb elismerést érdemli. Víziója egészen egyedülálló, rendezése természetesen profi, a vihar pedig, amiket a fejekben kavar vásznon innen és túl, csodálatos. Az meg csak a hab a tortán, hogy Singer és Nolan mellett filmjével ő tette le a legtöbbet az asztalra a szuperhősös blockbusterek emberszámba vételéért - mert egy ilyen világba kellenek azok a csodák, és ezzel semmi baj nincs. 10/10

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=-efiEOb2qEU

Címkék: kritika birdman comedy naomi watts drama edward norton 10/10 zach galifianakis michael keaton emma stone alejandro gonzalez inarritu

A bejegyzés trackback címe:

https://helsing.blog.hu/api/trackback/id/tr637113895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.