Mel Gibson közel nyolv év kihagyás után visszatért a vászonra, mint rendes, nagyjátékfilmbeli főhős. Hogy miért pont ez a film csábította őt vissza, az számomra nem világos.
Tom Craven (Mel Gibson) és rendíthetetlenül becsületes zsaru, aki amúgy egyedül él, és egyetlen rokona a huszonpáréves lánya. Mikor az meglátogatja őt, Tom teljes extázisba esik, hiszen imádja a lányát, ő a mindene, szóval örül. Ám mielőtt még elfogyaszthatnák a családi vacsorát, valami idegen a kapu előtt ki akarja nyírni Tom-ot, ámde a lányát találja el, aki meg is hal. Hősünknek így nem marad választása: mivel nincs vesztenivalója, bármeddig elmegy, hogy megtalálja a gyilkost, és elindít egy jó kis atom bosszúhadjáratot.
"Welcome to Hell"
"A Casino Royale rendezőjétől", hírdeti a plakát és a trailer, ámde ha én ezt nem tudnám, akkor biza erre rá nem jönnék. A huszonegyedik Bond kalanddal ellentétben (ami egy baromi jó pörgős akicófilm) Martin Campbell legújabb alkotása, hát, uncsi. Najó, ez így erős. Szóval ahogy Mel nyomoz az rendben van, ahogyan sunnyognak mögötte ezek meg azok, az is oké, a végkifejletre is azt mondom, hogy jó (bár lehetett volna jobb is), de néha annyira a padlót súrolja lendületben a film, hogy már szinte el is taknyol. Viszont hál' Istennek van itt 3-4 nagyon jó rész, persze ebből kettő verekedés, egy autós kaland (na , az kemény!), meg egy mészárlás. És igazából ami megmenti ezt a filmet, az ez a bizonyos mészárlás, ami nagyon oldschool, és nagyon kemény, és valahogy az egésznek ilyennnek kellett volna lennie. Olyannak, mint egy éve a Taken. Akkor jó lett volna. Mert mi is a Taken? Liam Neeson megy és megöl mindenkit. És mi az Edge Of Darkness? Mel Gibson megy, hébe-hóba akciózik egyet, közben a háttérben mennek a politikai szarakodások és ármányok. Innen nézve az Edge of Darkness tartalmasabb szórakozást nyújt, de elfelejti azt, hogy ő minek is készült: bosszúmozi. És az a baj, hogy nem használja ki az egyszerűség zsenialitását, mint anno a már említett "párja", és addig bogozza magát, míg végül a megoldás már engem, mint nézőt se érdekel. DE van itt egy Mel Gibson, akit igenis kérünk vissza a moziba. Ez a fickó még mindig hatalmas, és nagyon nagy mákja van a filmnek vele, mert hát Mel viszi végig az egészet a hátán. Bár nem értem, hogyhogy pont ezzel a forgatókönyvvel tudták őt rávenni a visszatérésre...
Azért senki ne ijedjen meg, nem olyan rossz az Edge of Darkness. Egyszer elvan vele az ember két órát, egy kis esti mozira pont jó. Amúgy meg semmi különös, érdemel egy 6,5-öt, de a nagy leszámolásért kap egy 7/10-et. Mert azt tényleg jó nézni :-)