Az HBO jóvoltából megint behozhattam néhány szar filmet a lemaradásból - bár az egyiket annak idején láttam moziban is, de mindegy, akkor is rossz volt, most is az XD Na, lássuk.
Hitman (2007)
Úgy tűnik, a filmvilág legnagyobb kihívása az, hogy videojátékból jó filmet csináljanak. Merthogy ez eddig nem sikerült, bár vannak kevésbé eltolt alkotások a témában. Na, a Hitman nem ezek közé tartozik. Adott egy profi bérgyilkos, akinek a neve 47-es, és az egyik melóját valaki megfúrja, erre ő bepöccen, és önállósodva elkezd a dolgok végére járni, és közben egy jó csajt is felszed. Nem tudom, hogy a játékhoz mennyire hű (sose játszottam vele), viszont filmnek már kimondottan szórakoztatóan pocsék. De komolyan, én akkorákat röhögtem rajta, hogy csak na. Mert hát az ok-okozati témát ez a film még távolról se ismeri, egyszerűen nem tudod, hogy amit látsz, az miért van. Timothy Olyphant főszereplővé választása úgy gáz, ahogy van, egyszerűen ebből a fickóból én nem nézem ki a bérgyilok állatot. Az meg, hogy konkrétan egy impotens lúzernek állítják be, ha nőről van szó, még rátesz egy lapáttal. Emellett se a sztori, se a feszültnek szánt akciók nem működnek, szóval mondhatni, teljes a csőd. Filmünknek két erőssége van: az egyik a főhős profizmusa, mert jó nézni, ahogy mindenkit helyben hagy; a másik a női szereplő, Olga Kurylenko, akit tutira nem rúgnék ki az ágyamból. Így elmondható, hogy a Hitman csak látványban tud valamit felmutatni, a többit inkább ne feszegessük. Ja, meg ugye jókat lehet rajta röhögni, viszont az alkotók nem erre szánták. 4/10.
trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Uh2fYGssoFI
Amikor megállt a Föld - The Day The Earth Stood Still (2008)
Az általam csak "Amikor megállt Keanu" néven emlegetett mű a legjobb példa arra, hogy miként lehet a jó alapanyagot elszúrni. Ugye arról van szó, hogy megint jönnek az ufók, hogy elpusztítsanak minket, de előtte még leküldenek hozzánk egy nagykövet-szerűséget, Klaatu-t (Keanu Reeves), hogy aztán az egésznek ne legyen értelme. A film első fele amúgy egészen jó, az ufók megérkezésének ábrázolása nagyon szépen néz ki, és Reeves is jól hozza ezt a fura csillagközi-terminátor figurát. Akkor mi a baj? Egyrészt a hossza, ami száz perc sincs, ebből következik, hogy nagyon, de nagyon össze van csapva az egész. Lezárásról ne is álmodj, nagy CG csatákról meg még annyira se, mert nincs. Jó, néha berepül néhány digitális vadászgép, meg az a védő robot is egészen jó lett, de nagy banzájnak híre-hamva sincs. Pedig anno ezt sugallták a marketingben, és már akkor is csalódás volt (igen, ez az, amit moziban is láttam). A másik meg az, hogy a végkifejletnek köszönhetően a film a létező összes értelmét elveszíti. Ilyen rossz megoldást én már régen láttam. Jönnek az alienek, el is kezdik rombolni a világot, és akkor Jennifer Conelly bociszemekkel ránéz az addig full határozott Keanu-ra, és akkor ő megy, és... Jaj. Na, így ne csinálj sci-fit. 5/10.
trailer: https://www.youtube.com (na, ez még jó)
Szex és New York: A mozifilm - Sex And The City: The Movie (2008)
Nyugi, nem lettem hirtelen buzi - csak gondoltam, kihívom magamat erre a meccsre. Vajon ki tudom-e bírni a bűn rossz véleményeket kapott, több mint két órás csajos sikítozást? Jelzem, kibírtam, viszont ennek jónéhány agysejtem látta a kárát. Anno én láttam pár részt a sorozatból, és meg kell valljam, azok egész jópofák voltak. Viszont ez... Most komolyan, ez az egyetlen film, amire tömegesen befutnak a nők a moziba? És most komolyan, ez az a nőideál, amit Hollywood közvetít a világnak? Itt van ez a négy, már távolról se szingli nő, akik rondák (jó, a barna az nem, viszont cserébe sötét, mint az éjszaka) és buták. Nem mintha a filmbeli pasik észlények lennének, hiszen egyik se ismeri fel a szerencséjét, és nekiáll pitizni valamelyik förmedvénynek, hogy fogadja őt vissza. Ez a film kábé azt mutatja be, hogy milyen hülye lehet egy nő, ha akar. Már annyira, hogy észre se veszi, hogy hülye. Meg táskák meg ruhák meg franctudja - a szomorú az, hogy ezt egy férfi írta és rendezte (igen, meleg). És az egész film csúcspontja, amin még nevettem is, egy szarós poén. Hát gratulálok. Mondjuk azt kell mondjam, hogy a film egy ponton felülemelkedett mindezen. Ez a hetvenedik perctől majdnem kilencvenedikig tartott: itt főhősünk, Carrie, újrakezdte az életét, és megpróbált ismét rendszeresen és normálisan élni. Az a húsz perc tényleg olyan volt, mint egy film, és nem volt gáz. Megjegyzendő, hogy Sarah Jessica Parker haja itt szőkéből barna lett (és egészen jól is nézett ki) - aztán az idő leteltével elkezdett visszaszőkülni, és a film is visszatért a béka fenek alá. Lát valaki összefüggést? Mindenestre az említett részlet menti meg annyira a Szex és New York-ot, hogy kap egy 2/10-et.
trailer: https://www.youtube.com/watch