Most a szokottnál gyorsabban jött össze három szar film, de hát mit lehet tenni - az HBO most ért el a 2010-es nyári szezonhoz.
Salt ügynök - Salt (2010)
Só, alias Angelina Jolie a CIA-nél dolgozik. Egy nap egy éppen elkapott orosz azt állítja róla, hogy ő maga is orosz kém. Persze a fiúk a cégnél ezt nem nézik jó szemmel, így Salt próbálva bizonyítani igazát nagy robajjal elmenekül (?), majd feketére festi szőke haját, elmegy pacsizni az oroszokhoz, majd máris egy elnök elleni merényleten ügyködik. A Salt annyira össze van kuszálva, hogy a film nagy részében egyszerűen nem tudod, hogy most ki kivel van. Sőt, azt sem tudod, hogy Jolie most bad guy vagy nem - és itt a legnagyobb hiba, ugyanis ha a főhősről nem tudod eldönteni, hogy jó-e vagy gonosz (és egyébként is, ha jó, akkor is hogyan szorítsak neki, ha útja során egy tucat tisztességes rendőrt ölt meg), nem tudsz neki szurkolni sem, és így borul az egész. Ennél fogva ezt a filmet max. elnézegetni lehet, ráadásul az említett problémán túl még az izgi-faktor is a nulla és az egyes között mozog. Ennek ellenére azért talán "egynek elmegy". Azt viszont el kell ismerni, hogy maga az alapfelvetés - miszerint a CIA, FBI és minden egyéb berkein belül több az álcázott orosz kém, mint a tisztes amerikai polgár - nem lenne rossz, ha pár évtizeddel előbb készült volna a film. Hidegháború, oroszok, paranoia stb., ez akkoriban remekül működött volna, sőt, akkoriban a Salt talán még a kult-classic címre is indulhatott volna. Viszont ma már egyszerűen égő mindent a ruszkikra kenni, hiszen évtizedek hálivúdi filmtermése tette ugyanezt. Amiért az ember talán végignézi ezt a filmet, az az, hogy a végén megtudja, hogy az álomgyár tényleg meg merte-e lépni azt, hogy Angelina Jolie-ból ellenséges orosz kémet csinált. Lehet tippelni. 4/10.
Vakító fehérség - Whiteout (2009)
Kate Beckinsale a Déli-sarki kutatóállomás rendőrbiztosa. Mindenki a féléves váltásra készülődik (vagyis mennek haza), így ő is, ám ekkor gubanc támad. A nagy semmi közepén találnak egy hullát, aki láthatóan nem magától lett hulla - íme az első gyilkosság a Déli-sarkon. Ahhoz képest, hogy ez egy gyilkosos thriller, ami javarészt hóviharban játszódik, sötétben, a tettes a környéken ólálkodik és Kate a főhős, a Whiteout valami iszonyat unalmas. Hiába a felsorolt tényezők, Dominic Sena rendező (az ki?) egyszerűen képtelen egy minimális izgalmat összehozni. Még a csúcspontnak szánt "akció" is olyan, hogy kit izgat? Amikor meg a végén összeáll a kép - hiszen az ilyen filmekben az "addig nem is sejtetted, ki ő" bad guy flashbackek segítségével elmeséli minden eddigi lépését - rájössz, hogy a sztori annyira szimpla, és még csak röhögni se tudsz rajta. A Whiteout tökéletesen kimeríti a felesleges film fogalmát - de a posztere azért jó. 2/10
A Kaptár - Túlvilág - Resident Evil: Afterlife (2010)
Alice negyedjére is visszatér a zombi apokalipszisbe - ezúttal már klónokkal is felszerelkezve - hogy daráljon egyet. Az első részt rendező, és mellesleg Milla Jovovich hitvesi ágyát is betöltő Paul W. S. Anderson ezúttal visszatért, hogy új lökést adjon ennek az érthetetlen módon pénzt termelő franchise-nak, ráadásul nem pusztán3D-ben, hanem James Cameron kamerájával készült 3D-ben (tényleg ez volt a szolgen). Szó se róla, az Afterlife valóban úgy néz ki, mint egy profi hollywoodi széria egy darabja - stílusos CG, impozáns látványvilág, baró felvételek - be is feküdtem egy késő esti HBO vetítésre. A gondok ott kezdődtek, mikor egyre többször kapcsoltam át a Comedy Central Family Guy maratonjára, és visszatérve egyáltalán nem éreztem bármilyen információ hiányát. Ugyanis addig is, és azután is az Afterlife olyan üres volt, mint egy zombi elméje - hogy ki, mit és leginkább miért csinál, az totál mellékes. Nem lényeg, hogy egy filmhez nem árt egy logikus sztori. A lényeg a random támadó mutánsok, az arcodba vágódó kardok, a hiper-lassított lövések és Jovovich igéző makeup-ja, amit simán összehozott a kietlenségben. A kedvencem viszont a három méteres iszonyat cool baltás gyilkos, aki a semmiből jön, nagy sebbel-lobbal támad, majd fél perc nem sok, annyi se kell a legyőzéséhez. Gamereknek biztos jó poén, de hát ez nem kizárólag nekik készül, bár igazából mindegy, így is, úgy is le van szarva. Ez igaz magára a filmre is. 2/10.