Remélem Kate Winslet ezek után már intenzíven visszatér a filmekhez, hiszen nála tehetségesebb színésznő manapság nagyon kevés van.
Mildred Pierce (Kate Winslet) a harmincas évek háziasszonya. Férj, két lány, süt-főz otthon. Egy nap azonban ura jól elhagyja őt egy fiatalabbért, és Mildred ott áll pénz nélkül meg egyik, Veda nevű, "szétverném egy téglával a fejét ennek a nagyképű kis cafkának"-típusú lányával, aki nagyon hozzászokott a jóhoz és a seggnyaláshoz. A kezdeti mélypontok után Mildred nem kis bátorsággal végre talpra áll: saját éttermet nyit, és lassan minden helyreáll. Veda igényeit azonban csak nem tudja kielégíteni...
Ha valamiért megérte elkészíteni ezt a minisorozatot, az Kate Winslet alakítása, hiszen az egyszerűen valami fenomenális. Winslet képes volt olyan mélységekig megformálni Mildred-et, ezt a tagadhatatlanul jó üzleti érzékű, ugyanakkor semmiből se tanuló, határozottan buta és belül totál üres (valahol érthető, hogy entellektüel lánya nagyon szabadulni akar tőle) harmincas évekbeli harmincas-negyvenes nőt, hogy ezek mind észrevehetőek rajta, még akkor is, ha csak áll és néz. Ragyogóan rejti el azt, hogy ő igazából egy roppant intelligens, izgalmas és zseniális színésznő - a filmet nézve már-már hajlamos vagy ezeket elfelejteni, annyira át bírt alakulni. Amit Winslet itt lenyom, az a színjátszás magasiskolája - nincs elmaszkírozva meg ilyenek, de egyszerűen egy teljesen más embert nézel a képernyőn. Nem tudom eléggé dicsérni.
Éppen ezért hatalmas hiba az alkotók részéről az, hogy egy ötrészes sorozat helyett nem játékfilmet készítettek Mrs. Pierce történetéből, mert így Kate-nek ugrott a következő Oscar (Emmy-vel vigasztalódhat), az egész produkciónak meg egy rakat jelölés. De a díjak még hagyján, fontosabb az, hogy az egész jobban is működött volna mondjuk két és fél órában, hiszen ez a sztori nem bír el ötször hatvan-hetven percet. Néhol fel is tűnik, hogy most nagyon nem tudnak mit kezdeni a kiszabott idővel, ebből pedig az következik, hogy a fő irányvonaltól (anya-lánya kapcsolat) menetrendszerűen letérnek - olyannyira, hogy a trailerek megnézéséig nem is esett le, hogy mi is itt a fő szálunk. A Mildred Pierce ha nem is csapong, de kiegyensúlyozatlanul halad, és inkább hasonlít egy naplószerű szappanoperára, mint egy végcéllal rendelkező egész történetre.
Viszont ha tudatosan maradtak volna a fővonalon, akkor se állnánk sokkal jobban, hiszen akkor meg nem történik semmi - egy jó kis 22-es csapdájával állunk tehát szemben. Mildred lányához való viszonyában ugyanis szinte semmi előremozdító nem történik, majdnemhogy ugyanott állunk a végén, ahol elkezdtük. Veda (akit Morgan Turner és Evan Rachel Wood egyaránt remekül formál meg) egy szemét kis ribi, anyja pedig minden húzását egy kis dühkitörés után elnézi (majdnemhogy ő kér bocsánatot), és mindig minden kezdődik elölről. Az utolsó rész és a kábé századik szemétség után meg végleg kiborul a bili - és ennyi. Mint mondtam, valóban nem változik semmi ebben a kapcsolatban, nem csoda hát, hogy nem lesz érdekes a sorozatunk. Ez két órában talán működött volna - így viszont semmikép.
A történeti hiányosságok ellenére egészen nézhető az HBO újabb "csodája", és persze semmit se vonnak le a nem csak Winslet-hez köthető lehengerlő alakításokból. Aki remek színészek még remekebb játékára vágyik, annak mindenképpen ajánlom a Mildred Pierce-t. Aki igazi, izgalmas, és fordulatos drámát keres, az keressen tovább. 6/10.