What's This?

Film meg film meg film meg zene meg film meg úgy az élet meg film meg hype meg kult meg zene meg minden ami jó meg én meg mások és persze film

Őket szerettük

Facebook

Searching

Ha keresel valamit, akkor tags/valami. Pl: http://helsing.blog.hu/tags/the_dark_knight_rises

E-mail

Kérdésed, észrevételed, véleményed van? Írjál nekünk bátran: HELSING.BLOG@GMAIL.COM

BD: We Bought A Zoo

2012.09.05. 10:52 | Adam Van Helsing | Szólj hozzá!

Tudom, hogy gyűjtői körökben erre nem érdemes büszkének lenni, de én akkor is vállalom, hogy vasárnap alaposan bevásároltam a Media Markt-ban. Nem azért, hogy hozzájáruljak a hazai BD piac tönkretételéhez, és nem is azért, mert ha olcsó, akkor mindegy, hogy mi, de megveszem. Azért mentem el, mert szeretem a minőségi mozizást, legyen az egy terem vagy csak a nappalim, viszont az én pénztárcám se bírja el a filmenkénti 5-6-7 ezret. Így jutottam hozzá egyik nagy tavaszi kedvencemhez, a We Bought A Zoo-hoz is.

we_bought_a_zoo_bd.jpg
(A kép a Blu-ray.com-ról származik)

A filmről annyit, hogy én nagyon szerettem (szép állatokkal engem kilóra meg lehet venni), de megértem, ha te nem. A véleményemet hosszabban kifejtettem márciusban, ahhoz vezető linket eme iromány végén találsz. Na, de nézzük, hogy mit is vettem.

Tálalás

Természetesen egy mezei tokban helyezkedik el a filmünk, amivel jelenleg semmi baj nincs, hiszen ez nem egy szuper-múvi, kvalitásaihoz ez pont megfelel. A borítóval viszont már vannak gondok, hiszen ugyanaz a teljesen semmitmondó poszter mered ránk, mint a moziban, ezt azért le lehetett volna cserélni. A gerinc és a hátoldal rendben van (utóbbin egy gyönyörű oroszlán díszeleg), a belseje üres, de legalább a lemez szitázása egészen jól néz ki.

A lemezt betéve először a Fox logó majd egy Ice Age videócska köszön be, ami jópofa, de továbbra se vágyok ennél többre ebből a sorozatból. Ezután elérkezünk a főmenühöz, ami több, mint pofás lett: a film lábnyomos plakátja elevenedik meg, lassan kirajzolva az állatkert képzelt térképét. Valóban ötletes és igényes, és én még pluszba is örültem a dolognak, ugyanis a dvd-k terén a Fox már évek óta csak állóképes menüt szállít, szóval ez kellemes meglepetés volt. Az egyetlen, szőrszálhasogató probléma a pop-up menükkel kapcsolatos, ugyanis rájuk kattintva nem egy átlátható felsorolást kapunk az adott kínálatból, hanem tekerni kell őket, és egyszerre csak egy valami látszik. Ez a nyelveknél kicsit zavaró volt, de annyi baj legyen.

Kép/hang

A We Bought A Zoo olyan képminőséggel rendelkezik, hogy az állad leesik a földre. Minden, azaz minden kép tökéletes, tűéles, csodaszép, amikor pedig előjönnek a nagymacskák, hát az már ezen felül is egy külön kategória. Az 1:85:1-es képarány eredeti, nagyon szépen betölti a képernyőt, és tényleg öröm nézni. A hangról szintén csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni: már a sima 5.1-es magyar hang is csodásan szól, az állatok üvöltése és Jónsi zenéje teljesen életre keltik a filmet. Az angol 5.1 DTS HD meg aztán pláne. Ezeken kívül még található a lemezen orosz és olasz 5.1 DTS, valamint a magyar mellett cseh, lengyel, thai, török és ukrán 5.1-es hangsáv. Feliratból természetesen egy kiló van.

Extrák

Nos, ezt tipikusan az a film, aminél az ember alapból nem számít nagy extra felhozatalra, max egy werkfilmecskére, és ez így jól is van. Ehhez képest a Zoo annyi extrával bír, amit a gigaprodukciók (köhmm... Avengers) is megirigyelhetnek. Szinte két és háromnegyed órát tesznek ki a bónuszok, ami több, mint tisztességes mennyiség - a nyilvánvaló dolgokon és a kommentáron kívül pedig mindenhez kapunk magyar feliratot.

Elsőnek egy audiokommentárt találunk, amiben Cameron Crowe és vágója (valamint az egyik mellékszereplő) kalauzol minket végig mindenen. Én nem vagyok a kommentárok híve, szóval ehhez nem tudok hozzászólni - aki tud, az ne fogja vissza magát.

Ezek után kapunk 20 (!) darab kimaradt és/vagy bővített jelenetet, amik majd' negyven percet tesznek ki. Vannak köztük érdekesek és elhanyagolhatóak egyaránt, de hát ez már csak így megy.

A következő állomás az igazán nagy falat: egy hetvenöt perces doksi, ami öt fejezetre van bontva, és igyekszik mindent a lehető legjobban bemutatni. Nem mondom, láttam már jobb és informatív werket, de hangulatosabbat nem igen. Jól sikerült anyag ez, érdemes végignézni, és persze az állatos fejezet a legjobb az egészből. Az egyetlen hiba talán az, hogy mindig ugyanazt a katartikus zenét használják, így nekem kábé tízszer volt olyan érzésem, hogy elérkeztem az adott fejezet végéhez, de aztán nem.

Ezt követi a Their Happy Is Too Loud, ami bő negyedórában foglalkozik a film zenéjével, amit ugyebár a Sigur Rós frontembere, Jónsi jegyzett. Ez elsőre jól hangzik, de ez a feature egy katasztrófa. Az egészben Crowe és Jónsi beszélget egymással, ez oké, de utóbbi úgy be van oltva kamera ellen, hogy olyat én még nem láttam. Süt róla, hogy zavarja a werkes stáb, teljesen feszült és robotikus válaszokat ad, szinte már rossz nézni. Crowe próbálja menteni a menthetőt, de ez egy ponton átfordul seggnyalásba, és ezen a szinten le is ragad az egész. Ez a kiadvány abszolút mélypontja.

Ha ezen átszenvedtük magunkat, akkor megnézhetünk egy közel félórás doksit az igazi Benjamin Mee-ről (Matt Damon karaktere), ami nem rossz, de annyira nem is jó. Ráadásul az is kiderül, hogy maga a film csak elvétve tartalmaz valóban megtörtént eseményeket.

Zárásként megtekinthetjük az egyáltalán nem vicces bakiparádét, az iszonyat sok fotóból álló fotóalbumot, illetve a film előzetesét.

Mi hiányzik

Ilyet még nem mondtam, de abszolúte semmi. Ez a lemez messze túltejesíti magát, csak elismerés jár neki (meg esetleg, ha már ilyen jó a tartalom, akkor egy szebb csomagolás).

Ítélet

Nem mondom, hogy egy kihagyhatatlan kiadvány, de aki beruház rá, az nem fog benne csalódni. Aranyos film, bitang jó minőség, és rengeteg extra. Kell ennél több? Ítélet: ha szereted a filmet, és telik a BD-re, vedd csak meg, nem fogod megbánni

Film: 8/10 Kép/hang: 10/10 Tálalás: 6/10 Extrák: 7/10

https://www.youtube.com/watch?v=STXvAhrVP0U

kritika a filmről: http://helsing.blog.hu/2012/03/29/film_az_igazi_kaland_we_bought_a_zoo_2011

Megrendelés és infók: http://www.xpress.hu/bluray/prod.asp?FILMAZ=14960&VID=066-941464702-98171621079255987

Címkék: scarlett johansson matt damon review cameron crowe elle fanning bd/dvd we bought a zoo

A bejegyzés trackback címe:

https://helsing.blog.hu/api/trackback/id/tr154756287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása