Csak egyvalami hiányzik.
Matt Scudder (Liam Neeson), az ex-zsaru magánnyomozó egy drogbárótól kap megbízást, elrabolt és megölt feleség ügyében. Hősünk passzolja a témát, ám mikor más ügyfelektől is ilyen felkéréseket kap, mégis kutakodni kezd...
"They are not human"
Jó buli a régimódi nyomozós film, a noiros, lassú égésű thriller, s ha még a műfaj klasszikusait is idézi, hacsak szóban is, akkor meg aztán pláne. Ilyenfajta film a Tombstones, és jó ilyet látni, kiégett magánszimattal, kellő erőszakkal, gyönyörűen sötét atmoszférával - igazi Fincheres anyag. Minden klappol, kivéve egyet: Scott Frank író rendező sajnos kifelejtett egy adalékot Lawrence Block regényének vászonra álmodásáról, ez pedig a feszültség, az izgalom. Ez biza a nullán áll, és csak nagyon ritkán mozdul el onnan, s akkor is csak minimális mértékében - Frank a világon semmivel nem tudja elnyerni a figyelmet. A papíron jó, csavaros, sok adattal és névvel operáló sztori így válik semmitmondó infóhalmazzá és nyűggé, a már említett lassú, ám máskor stílusos és roppant hatásos, klasszik-noir tempó meg igazi kínzóeszközzé, hiszen csak nyúlik az a rohadt idő, de nem múlik. Végeredményképpen a Tombstones-nál egy pohár víz is izgalmasabb, ez pedig nagyon ciki.
És nagyon kár is érte, hiszen a koncepció jó, ahogy a történet is tisztességes, Liam pedig Liam. A film kétharmadánál pedig van egy húsz perces szegmens, amikor csodák csodájára minden működik, a buli élni kezd, az érzés megszületik - valami ilyesminek kellett volna végig lennie. Aztán ez is elmúlik, s a kár még nagyobbnak érződik. 4/10.