What's This?

Film meg film meg film meg zene meg film meg úgy az élet meg film meg hype meg kult meg zene meg minden ami jó meg én meg mások és persze film

Őket szerettük

Facebook

Searching

Ha keresel valamit, akkor tags/valami. Pl: http://helsing.blog.hu/tags/the_dark_knight_rises

E-mail

Kérdésed, észrevételed, véleményed van? Írjál nekünk bátran: HELSING.BLOG@GMAIL.COM

Film: Avatar (2009)

2009.12.20. 11:03 | darzi | Szólj hozzá!

Avagy Jar Jar Binks kalandjai Lóthlórienben.

Nos, azt hittem Amerika no meg a filmipara végre le tudja vetkőzni a sablonos, közhelyes marhaságait. De nem.

Kicsit durva vagyok ezzel a filmmel, ahhoz képest, hogy augusztus óta vártam, és csak vártam és csak vártam, és hittem benne és már akkor a kedvenceim közé fogadtam. Hát. Ez a film az év átverése.
A csütörtök esti vetítés első szavától kb. a negyedéig úgy gondoltam, no nembaj, akkor most becsukjuk fülünk-szemünk és majd megyünk szépen feliratosra, mert őőő, hogy is mondjam, a szinkron vállalhatatlan. A film felénél már úgy voltam vele, hogy most beleverjük a fejünket a székbe, körberöhögjük azt az aprócska tényt és oltári bakit, hogy két szinkronizálatlan mondat elkerülte a nézők figyelmét, majd másodszorra. De ez még mind semmi. Itt kezdődött el ugyanis a közhelyáradat, a lopások netovábbja és valahol itt halhatott meg a forgatókönyvíró (aki egyben a rendező, James Cameron), persze az 500 millió már nem volt elég újra és gondolom spórolásból inkább bevagdostak más filmekből komplett jeleneteket, és hogy ne legyen túl feltűnő, átszínezve kékre.

'A szemet gyönyörködtető a lehető legjobb jelző Cameron alkotására.'

Más nem nagyon, és ez is csak kb. 20 percre összesen a két és fél órás műből. Az a probléma, hogy én értem ezt a nagy 3D őrületet. Azt is tudom, hogy Cameron bácsi azért vonult vissza egy ideig, hogy fejlesszen a technikán, hogy aztán csináljon egy hatalmas nagy filmet és a Titanic után taroljon. Több ponton bukik a történet. Egy kép teljesen mindegy, hogy 3D, 2D vagy tök fiktív hibás, selejt, értéktelen ha zavaró tényezők vannak benne. Annyira nagyot akart mutatni, hogy az a látvány rovására ment több helyen. Egynél többször nem érdekel a kosz a szélvédőn, nekem ne rúgjon sarat az arcomba és ne takarja ki a fél vásznat egy homályos fatörzs vagy láb vagy korpás hajkorona.

'Egészen mostanáig minden filmes, aki 3D-s filmet készített, azt érezte, hogy neki muszáj mindenképpen érzékeltetnie az emberekkel, hogy 3D-s alkotást néznek. Ez általában abból állt, hogy dolgok kifolytak vagy kimutattak, kinyúltak a vászonról.
Ez szerintem hiba...' -
mondta Cameron, és lényegében saját magát fikázza le.

Azt sem tudom milyen ökológus-biológus szakértői háttérrel dolgozott, de meg kell mondjam, nekem édeskevés az, hogy minden Földön fellelhető állatfajhoz hozzáadnak plusz egy pár mellsőlábat vagy szemet, az egyiket feleakkorára kicsinyítik, a másikat kétszer akkorára nagyítják. Vagy leborotválják, vagy szőrt adnak a csótányra is. A növények meg színesebbek (ez viszont szép - de nem kell érte a Pandorára menni, elég az Amazonas). Jameg perszre a lábnyom világít mint abban a primítíven interaktív táncolós-játéktermes játékban. Wow, igazán, hát ennél lenyűgözőbbet...Nameg, 2154-ben még mindig a Power Point lesz a tökmenő amikor már 4 vagy 5 évet hibernálódhatunk egy űrhajón. Jeee!
Hatalmas önellentmondás ez a film: teljesen lényegtelen lesz a végére a kavics és átcsap valami brutális gyilkolásba. Kit izgat a gondosan elhintett keret vagy váz vagy mittudoménmi a történetben.

'4 jelölés a Golden Globe-gálán: legjobb film, legjobb rendező, legjobb filmbetétdal és legjobb filmzene.'

Köszönöm James Horner. Sosem tudtam megfogalmazni mi a bajom. Most élő példával tudom bemutatni. Namost. Az nem zeneszerzés, hogy egy az egyben (még csak át sem hangszereli, át sem rakja egy másik hangfekvésbe) berakja az Ellenség a kapuknál zenéjét. Amit már egyszer megírt. Szóval így elsumákolni valamit, gondolta, hogy nem tűnik fel senkinek? Persze-persze minden zeneszerzőnek megvan a maga zenei világa, ritmusa és hangszerelése. Egy szar filmet istenivé lehet tenni egy jó zenével. A fagyi visszanyal, eléggé kellemetlen, hogy a végső, lassító sablonmeghalós jelenetben Jude Law és Ed Harris sztálingrádi csatája kattog a fejemben. Gáz.
Hogy a stáblista zenéje kinek az ötlete volt, nem tudom, de kezet ráznék szintén vele, de magával a stáblistakészítővel is, mert ennél még Az időutazó felesége is jobb volt.

Ha megnyeri a Golden Globe-ot a legjobb film kategóriában (márpedig megnyeri, mert ez egy akkora vicc) akkor ezúton gratulálok a Dinotópia, Gyűrűk Ura, Pocahontas, Star Wars, Narina, Kémkölykök, 2012, A fiók, Final Fantasy VII-Advent Children, az összes brazil szappanopera sorozat rendezőinek, valamint Jonathan Swiftnek, hogy megírta Gulliver utazásainak harmadik fejezetét is, mert az a díj nekik szól.

Pedig akkora valami korszakalkotó dolog volt a kezében Cameronnak. Így elcseszni valamit. Ekkora ziccert. Ott volt a lehetőség a kezében. Lett volna mondanivalója. Csak sajnos látszik rajta az a 15 év. Így csak a vérszomjas Green Peace-esek és fantasyőrültek filmje. Élő példa arra, hogy mekkora a reklám ereje. És bakker, én is beleestem a csapdába.

Még menő napszemcsije is van a hősnőnek. A film végére meg hirtelen punk lesz a pasi. Nomeg, hogy ki hogyan hal meg vagy nem hal meg a filmben.

Ennyire kiszámítható filmet. Ennyire pontozhatatlan filmet. Többet vártam, sokkal többet, mert többet sejtetett az augusztusi 'előzetes'.

az augusztusi előzetes: https://www.youtube.com/watch?v=ZUaaLk8f3NU

Címkék: kritika scifi avatar fantasy michelle rodriguez james cameron sigourney weaver giovanni ribisi sam worthington zoe saldana x/10 darzi

A bejegyzés trackback címe:

https://helsing.blog.hu/api/trackback/id/tr391610568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása