Sűrű hetek járnak mostanság a mozikban, nagykutyákból és kevésbé frekventált darabokból is kijut bőven - ez utóbbiakról emlékezünk most meg.
Mortdecai
Johnny Depp immáron veszélyességi tényezőnek számít. A kétezres évek egyik legnagyobb sztárja valami megmagyarázhatatlan oknál fogva eljutott arra a szintre, hogy neve a plakáton nem csalogató, hanem elrettentő, s ezt most a Mortdecai-al még tovább tudta fokozni: filmje csak akkor elviselhető, ha ő, és okádásra késztető ripacskodása nincs a képen. Ez halál komoly, s egyben nagyon szomorú is, hiszen még emlékszem arra az (6-7 évvel ezelőtti) időre, mikor pont ő emelte egy-egy alkotás fényét. Teszem hozzá, David Koepp meglepően szar munkáján ez se segítene: a viccesnek szánt, ám valójába irritálóan hülye műkereskedő (?) nyomozós kalandja hihetetlen debil és érdektelen. Bár a cél láthatóan az atom-groteszk stílus volt, a terv teljesen kisiklott - a kitűzött műfajhoz filmünk nem elég elszállt/elszánt, annyira viszont igen, hogy mezei vígjátéknak már emészthetetlen legyen. Az egyetlen pozitívumot Paul Bettany karaktere, illetve Gwyneth Paltrow lengén öltözöttsége jelenti, s ez értékelhetetlenül kevés a Secret Window színész-rendező párosától. 2/10.
trailer: https://www.youtube.com/watch?v=aW_sfxUnbZA
Blackhat
Úgy tűnik a Depp-átok az egykori munkatársakra is veszélyt jelenthet, hiszen a legendás Michael Mann (aki utoljára 2009-ben, a Public Enemies-el jelentkezett) új filmje, a Blackhat maga a megtestesült box office katasztrófa. Chris Hemsworth kiber-kémkedése 70 millióba fájt, s három hét után is csak 7-nél tart a bevétele (10 már nem is lesz belőle), s közben még a kritika is elgyepálta. Ám a helyzet az, hogy ezt a bukást egyáltalán nem érdemelte meg a project. Jó, belátom, a mögöttes rejtély a semmivel egyenlő, a választott téma rövid úton ködbe vész, és a karakterek is baltával lettek egydimenzióssá faragva. Ám a stílus, az atmoszféra, és a nyomozás mikéntje mindenképpen elismerést érdemel: Mann hi-tech történetét lassú égésű thrillerbe, szinte már noirba öltözteti, egy ilyen próbálkozást pedig öröm látni, főleg úgy, hogy működik is. Erős, kemény mű ez, elegánsan izgalmas, s ha még agya is lenne, akár az év legjobbjaival is versenybe szállhatna. 7/10.
trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jZ1ZDlLImF8
Későnérők - Laggies
Szólj, ha tévedek, de Keira Knightley-nak szerintem nemigen osztogatnak főszerepeket (a Begin Again-en is osztozkodott) - a Laggies-t elnézve ez pedig igencsak elszomorító, s orvosolandó tény. A céltalanságával küzdő, huszonnyolc éves Megan sztorija roppant szórakoztató, és valahol talán még tanulságos is - de a lényeg, hogy Keira a kisujján is játszva el tud vinni egy filmet, akár Sam Rockwellt is árnyékba szorítva. Azért nem mondom, hogy nehéz dolga volt: egy habkönnyű vállrándítás az egész, kiszámítható és felületes, és az sem tesz valami jót, hogy Lynn Shelton rendező (Your Sister's Sister) a felénél totál elveszíti a fonalat - viszont humoros és élvezetes, és esetünkben ez elég is. És remélem, hogy főszereplője legközelebb komolyabb darabokban is uralkodhat. 6/10.