A férfilélek rejtelmei, harmadik rész.
Matt King (George Clooney), a hawaii ügyvéd felesége kómába esik, és már nem fog felépülni. Mattre hárul a feladat, hogy ezt közölje a családdal és a barátokkal, illetve, hogy segítsen két lányának túljutni ezen az egészen - jóllehet alig ismeri őket. És ha ez nem lenne elég, még egy titok is lappang a háttérben...
"This is a unique and dramatic situation!"
Alexander Payne a férfilélek szakértője és kutatója, ez nem vitás. Mind az About Schmidt, mind pedig a Sideways kapcsán körbejárta az erősebbik nem (jól titkolt) érzéseit és mélységeit - előbbi esetében a "magányos öregúr" témakört, utóbbinál pedig a nőkhöz való viszonyt. Legújabb filmje, a Descendants folytatja a sort, ám ezúttal az apaság került nagyító alá - pontosabban a szinte hirtelen jött apaság. Payne a már megszokott, elsőrangú jegyeivel operál: igazi karakterek (még az utolsó mellékszereplő esetében is), keserédes szituációk, illetve egy telitalálat főhős, aki a legapróbb részletekig, mesterien be van mutatva. Innen nézve Alexander engem leginkább Jason Reitman-re emlékeztet, aki szintén három nagyszerű filmet (vagy talán négyet is?) húzott fel egy témára - a különbség csak annyi, hogy míg Reitman a harmadik felvonásra érte el a csúcsot, addig Payne már a második menetben eljutott oda. Ugyanis a Descendants nem "veri" két elődjét - egy árnyalatnyival kevesebb benne a humor és az érzelem, és sajnos kicsit vontatott is, soknak tűnik az a 115 perc.
De ezen kívül egy rossz szót se lehet rá mondani, mert egy remek alkotás, az év egyik legjobbja, és az életműbe is tökéletesen illeszkedik - ráadásul még George Clooney is remekel. Payne pedig egy forgatókönyv Oscart mindenképpen megérdemel, illetve innen is kap egy 8/10-et.